1α) Η επίδραση των κοινωνικών παραγόντων
Στις μέρες μας μπορούμε πλέον να μιλάμε για μια καθαρά καταναλωτική κοινωνία καθώς ανεξάρτητα από τις εκάστοτε κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη ζωή του κάθε ανθρώπου η κατανάλωση οποιασδήποτε φύσεως αγαθών και υπηρεσιών καταλήγει να είναι επιτακτική ανάγκη ακόμη και όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο καθώς επικρατεί η αντίληψη ότι προκειμένου να είναι μέρος αυτή της κοινωνίας κάποιος ΠΡΕΠΕΙ να κατανάλωση.
Στη ζωή του κάθε ανθρώπου υπάρχουν γεγονότα, πρόσωπα καταστάσεις που άλλοτε επηρεάζουν λιγότερο και άλλοτε περισσότερο τη στάση ζωής του και κατ’ επέκταση τις καταναλωτικές του συνήθειες. Προσωπικά, η ενασχόληση μου με τους προσκόπους (μια ομάδα αναφοράς) συντέλεσε στη δημιουργία ενός ιδιαίτερου τρόπου ζωής, με συγκεκριμένη καταναλωτική συμπεριφορά απορρέουσα κυρίως από την προαναφερθείσα δραστηριότητα μου. Πιο συγκεκριμένα, συνεχής ενασχόληση με το βουνό δημιούργησε την ανάγκη αγοράς του κατάλληλου εξοπλισμού πράγμα που συνεπάγεται αγορές από καταστήματα ορειβασίας αλλά και εξειδικευμένα προσκοπικά πρατήρια με στόχο την κάλυψη των αναγκών μου.
Οι φιλοδοξίες που έχω δημιουργήσει ο ίδιος ή μου έχουν δημιουργήσει οι άλλοι με διάφορα κίνητρα για την εκπλήρωση κάποιων στόχων δημιουργούν «πίεση» για ένταξη περισσότερων προϊόντων και υπηρεσιών στην καθημερινότητα μου. Βέβαια, δεν επηρεάστηκαν όλοι οι παράγοντες το ίδιο στην προσωπική μου καταναλωτική συμπεριφορά. Η τελική διαμόρφωση του χαρακτήρα του ανθρώπου πραγματοποιείται κυρίως κατά το στάδιο της εφηβείας και συγκεκριμένα μεταξύ 15 – 18 χρονών. Είναι η ηλικία που επηρεάζεται με πολλούς τρόπους από διάφορους παράγοντες( φίλους, συμμαθητές ) και διάφορα ερεθίσματα από τα όποια ορισμένα έχουν αρνητικές επιπτώσεις. ( οι λεγόμενες ομάδες αποφυγής) Η ένταξη μου στη ομάδα των προσκόπων με έκανε να απωθήσω τα τότε δεδομένα της εποχής μου – νυχτερινή διασκέδαση, αλκοόλ, ελαφριά ναρκωτικά και να υιοθετήσω μια άλλη στάση ζωής που με εκφράζει σαν καταναλωτή.
Η οικογένεια είναι πολύ περισσότερα πράγματα, από απλά ένα σύνολο ατόμων. Τα μέλη της σχετίζονται το ένα με το άλλο με τους δεσμούς της συγγένειας και αίματος. Οι οικογένειες μπορεί να διαφέρουν στη μορφή και τη δομή, αλλά οι βασικές τους λειτουργίες παραμένουν πάντα οι ίδιες. Η οικογένεια αποτελεί τον πρώτο πυρήνα στον οποίο εξελίσσεται η προσωπικότητα του ατόμου και ασκεί επιρροή και μεγάλη επίδραση, τόσο σε σημαντικές αποφάσεις όσο και στις πιο απλές όπως είναι η επιλογή ενός αυτοκινήτου. Η επιθυμία και ή ανάγκη μου για ένα μέσο μεταφοράς με οδήγησε σε μια έρευνα αγοράς για αυτοκίνητο. Η βασική στόχευση μου είναι για ένα καλό ποιοτικά, μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο. Μετά από ένα μήνα ερευνών (σύγκριση τιμών, σύγκριση ποιότητας, οικονομικών διευκολύνσεων, συζήτηση) η αγορά μου τελικά κατέληξε να είναι καθαρά επηρεασμένη από την αντίληψη του πατέρα μου, ότι τα αυτοκίνητα Volkswagen είναι γερμανικά συνεπώς είναι ανθεκτικά, έτσι με υποκίνησε άμεσα άλλα και έμμεσα (με πλύση εγκεφάλου) για την αγορά ενός Golf.
Ο ρόλος του κάθε ανθρώπου μέσα σε μια κοινωνία, δηλαδή σε διαφορές ομάδες ατόμων μπορεί να αλλάζει από την μια στιγμή στην άλλη και σε κάποιες άλλες να μένει σταθερός. Συνεπώς υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν μια καταναλωτική συμπεριφορά σαφώς και την δική μου.
From Traffic Peaks to Auto-Pilot: A Psychologist’s Website Success Story
-
I also made a decision that I would use the website to literally "give
away" everything that I knew about helping people with these problems
Author inform...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου