Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2008

Οι αγοραστικοί ρόλοι του καταναλωτή

Η οικογενειακή ζωή καθώς και οι οικογενειακές εμπειρίες αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου. Μαζί με τα παιδιά, μεγαλώνουν και οι γονείς. Τα παιδιά μπορεί να παντρευτούν, να προστεθούν ή/και γεννηθούν νέα μέλη και οι ηλικιωμένοι να φύγουν από τη ζωή. Όλα αυτά επηρεάζουν τη λειτουργία της οικογένειας. Αυτός είναι ο κύκλος ζωής ενός ανθρώπου, γέννηση, παιδί, ενήλικας μέλος οικογενείας και σε κάθε ηλικία έχει διαφορετικές καταναλωτικές ανάγκες. Το παιδί χρειάζεται τις πάνες του, τις κρέμες, τα ρούχα, όσο μεγαλώνει οι ανάγκες σε ρούχα μεγαλώνουν όπως και σε διατροφικές ανάγκες. Ενήλικας πλέον αρχίζει να έχει διαφορετικές ανάγκες που διαμορφώνονται με το είδος της απασχόλησης που είναι συνάρτηση της οικονομικής κατάστασης (ακολουθεί σχετικό άρθρο σχέσης επαγγέλματος, οικονομικής δυνατότητας και αναγνωσιμότητας προσώπων από το πληθυσμό της χώρας http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=12487&m=E04&aa=1) και του τρόπου ζωής που έχει επιλέξει ο καταναλωτής, όπως και τα ιδιαίτερα του ψυχογραφικά χαρακτηριστικά.
Η εργασία μου σε ξενοδοχείο είναι μια εργασία που μου επιβάλλει συγκεκριμένο τρόπο ντυσίματος, συνεπώς οι ενδυματολογικές μου ανάγκες σε αυτό το τομέα είναι συγκεκριμένες και ιδιαίτερες(κουστούμια, γραβάτες, πουκάμισα, κτλ.). Επιπροσθέτως εκφράζει και την οικονομική μου κατάσταση με συνέπεια να με οδηγεί σε συγκεκριμένη αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Οι δραστηριότητες μου όπως χόμπι και διακοπές τροποποιούνται ανάλογα με τον μισθό μου. Δηλαδή η αξία της αγοράς ενός ζευγαριού μπότες για το βουνό θα συμβιβαστει με το μισθό μου ή οι διακοπές μου το καλοκαίρι δεν μπορεί να είναι στα νησιά Fiji αλλά μόνο κάπου μέσα στην Ελλάδα και πιο οικονομικά. Κάθε φορά υπάρχει αναλογία μεταξύ αναγκών και οικονομικών. Φυσικά πρωτεύοντα ρόλο έχει το φαγητό, η ενδυμασία, η κατοικία και κατεπέκταση έρχονται οι υπόλοιπες.
Ακολουθεί σελίδα με τα χαρακτηριστικά καταναλωτή.
( http://businesslife.gr/main/first_left_files/epixeiriseis/epixiriseis3.htm )

Δεν υπάρχουν σχόλια: