Πρωταρχική ή επιτακτική ανάγκη είναι η κάλυψη των βιολογικών αναγκών του ανθρώπου που είναι για την αυτοσυντήρηση και την διατήρηση της ζωής.(Για μπορέσουν να εξασφαλιστούν αυτά όμως η πρώτη σχέση που δημιουργείται είναι αυτή της εργασίας για να εξασφαλιστούν τα προς το ζην) Η καθημερινή σχεδόν επίσκεψη στο φούρνο καλύπτει μια βασική ανάγκη κάλυψης φαγητού, από την στιγμή που το ψωμί είναι κύρια πηγή άμυλου.
Οι κοινωνικές ανάγκες εντάσσονται και αυτές στα πλαίσια των ανθρώπινων αναγκών, είναι άλλωστε το «αν ηνεικ» είναι δηλαδή ανάγκη του ανθρώπου να γίνεται αποδεκτός και να ενταχθεί σε άλλα σύνολα ανθρώπων, καταφέρνοντας το μέσα από διάφορα είδη κοινωνικών σχέσεων. Μια έξοδος ή πρόσκληση σε ένα πάρτι ή μια κοινωνική εκδήλωση είναι αυτή που μπορεί να καλύψει τέτοιου είδους ανάγκη. Ένα πολυήμερο ταξίδι μια ημερήσια εκδρομή αναψυχής με μια ομάδα ανθρώπων, είναι ένας τρόπος για επικοινωνήσει κάποιος με το εξωτερικό περιβάλλον.
Οι συμβολικές ανάγκες καλύπτονται από προϊόντα που αναδεικνύουν την προσωπικότητα του ατόμου αλλά και την ψυχολογική κατάσταση που βρίσκεται την συγκεκριμένη στιγμή. Οι ενδυματολογικές προτιμήσεις (συνεπώς η αγορά των ανάλογων ή ημερήσια ρούχων) των hippies ή τον ΕΜΟ μας δίνουν να καταλάβουμε τα πιστεύω αυτών των κοινωνικών ομάδων που μέσα από το ντύσιμο τους εκφράζουν ιδεολογία, τρόπο ζωής και ψυχολογική κατάσταση.
Οι ηδονιστικές ανάγκες καλύπτουν το κομμάτι των αισθησιακών αναγκών, όπως γεύση, ακοή, όσφρηση, αφή. Το τσιγάρο μια απόλαυση για αρκετούς, ένας τρόπος εκτόνωσης για κάποιους άλλους, μια ανάγκη εγκεφαλική για μια άλλη μερίδα ανθρώπων. Έρχεται να καλύψει μια τέτοια ανάγκη, πολλές φόρες και με ψυχογραφικά χαρακτηριστικά διότι το marketing έφτασε στο σημείο να δημιουργήσει ανάγκη κάλυψης ανάλογα με το βιοτικό επίπεδο τον τρόπο συμπεριφοράς και την εργασία.
Η γνώση είναι από αρχαιότατων χρόνων μια ανάγκη εξασφάλισης βασικών αναγκών για την ζωή του ανθρώπου από την στιγμή που χρειάζεται να αυτοσυντηρηθεί. Και πέρα από αυτό το επίπεδο να έχει μια πρόοδο στη ζωή. Τα ερεθίσματα, τα μέρη και τα προϊόντα που μπορεί κάποιος να αγοράσει έτσι ώστε να εμπλουτίσει τις γνώσεις του, να κατανοήσει πράγματα και καταστάσεις είναι αρκετά. Σε κάθε εφημερίδα πλέον μπορείς να ανακαλύψεις θέματα που αφορούν υγεία, διατροφή, επικαιρότητα, χρηματοοικονομικά, life style. Οι πήγες κάλυψης αναγκών, γνώσεων πλέον πλουτίζουν και με την είσοδο του internet στην καθημερινότητα μας η γνώση έχει καταφέρει να διοχετεύεται μαζικά και χωρίς καθυστέρηση.
( http://www.ekke.gr/estia/Cooper/Athanasakis/PE/Eco_Environment.htm )
Μια συναυλία, μια ταινία στο κινηματογράφο, ένα ποδοσφαιρικό παιχνίδι είναι προϊόντα που σε κάθε καταναλωτή δίνουν διαφορετικό νόημα και δημιουργούν διαφορετικό επίπεδο ικανοποίησης, ψυχικής διάθεσης και συναισθηματικής φόρτισης. Εμπειρικά ο καθένας αντιλαμβάνεται διαφορετικά κάθε ερέθισμα από τα προαναφερθέντα άλλα και από οποιαδήποτε εισροή πληροφοριών στο άτομο του.
From Traffic Peaks to Auto-Pilot: A Psychologist’s Website Success Story
-
I also made a decision that I would use the website to literally "give
away" everything that I knew about helping people with these problems
Author inform...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Φίλε ενδιαφέρον οι απόψείς σου,
Δημοσίευση σχολίου